Pyjamasparty

I lördags hade Tabbi födelsedagsfest. Resten av Amaringänget var upp på taket och hade födelsedagspicknick för Marco som fyllde 30. Vi bestämde oss för att går till Tabbis middag för att sen möta upp de andra på en klubb.
Vi skulle träffa Tabbi och hennes kompisar på Pranakorn Bar i närheten av Khao San. Angie och jag var lite sena men tänkte att det nog inte var något problem eftersom de andra med stor sannolikhet gick på thaitime. Mycket riktigt! Det var bara Tabbi, Richie och två engelsmän som var där när vi anlände - en halvtimme efter utsatt tid. Resten släntrade in med jämna mellanrum ända tills det var dags att gå vidare till nästa ställe. Maten var supergod! Tabbi beställde in en massa olika rätter som fyllde långbordet och sen delades det.



Angie, Andie och Richard. I bakrunden står Ying, som fyller år samma dag som Tabbi.



Katie, jag, Tabbi och Ying.


Andra sidan av bordet.



Efter middagen gick vi på pyjamasparty vilket arrangerades av samma grupp som hade bad taste partyt för ett tag sen. Vår plan var att inte klä ut oss eftersom vi inte ville sittta på middagen i pyjamas. När vi kom till klubben så visade det sig att hela klubben var belyst med uv-lampor. Och Angie min fina, hon hade på sig en genomskinlig klänning med en vit BH under. Hennes tuttar lyste upp hela klubben minsann. HAHAHA! Jättekul var det. Men vi bestämde oss för att det nog var bäst att vi åkte hem och bytte om. Vi kände oss dessutom ganska overdressed i våra finklänningar. I brist på traditionella sovkläder, så som flanellpyjamas och sidennattlinne, trixade vi ihop oufits utav det som fanns. Nu när jag ser det på bild så ser jag egentligen mest ut som en turist med fula shorts. 
 



Amarinfolket fyllde halva klubben och vi träffade på de flesta utom Marco som visst hade gått lite väl hårt ut och somnat innan de gick ut :)



Jag, Angie och Chrystal.



Tabbi, Katie och Andie.



Fredde och Angie körde ett härligt partytrick.



Det var sjukt varmt på klubben och svetten bara rann. Freescht.


Pyjamasfesten vinnare med en kudde fastklistrad i nacken.



När klubben stängde vid två var jag riktigt glad att komma ut i 'friska' luften. Det här var första gången som jag upplevde att det var svalt och skönt i Bangkok. Fast det varade inte länge, kroppen vande sig snabbt vid 'kylan' och började svettas igen. Svettiga härliga Bangkok :) Vi gick till donken och beställde en nattsnarrburgare innan vi tog en taxi hem.

Det var en fintaxi vi fick tag på. I den fick man inte prutta minsann!


Vi satte oss på trappan på Amarin, åt vår donkenglass och kollade på när folket släntrade in en efter en.



Den här veckan ägnas åt plugg. Jag ska snart börja min tredje dag av intensivt pluggande. Ja, eller intensivt var nog att överdriva. Det känns så i alla fall med tanke på att jag inte har pluggat på riktigt på ett halvår nu. Första dagen när jag skulle plugga, i måndags, gick sådär. Jag tänkte plugga i bibblan eftersom jag har lättare att koncentrera mig när jag inte har datorn framför näsan som distraherar mig. Det var nog inte riktigt min dag för jag lyckades med konsten att betala 100 Baht (25 kr)för en taxiresa som brukar kosta ca 45. När jag satt i taxin och nästan var framme vid Thammasat upptäckte jag att jag inte hade plånboken med mig. Så jag bad taxichauffören vända med förklaringen 'May mii nen', som betyder jag har inga pengar. Han skrattade åt mig och upprepade det jag sagt hela vägen till Amarin och hela vägen tillbaka till skolan igen. Kul att man kan roa någon i alla fall.
Igår bestämde jag mig för att plugga hemma eftesom jag kände mig mest instängd och stressad i bibblan. Dessutom har jag har en tendens att prata högt med mig själv när jag pluggar. Inte så passande i ett bibilotek.

Det är förskräckligt vad tiden går fort! Helgen som kommer är min sista i Bangkok. På måndag kommer Lisa och på tisdag i grisottan flyger vi till Hanoi i Vietnam. Planen är att ta oss genom bergslandskapen (kanske till Lao Cai, Sapa) i norra Vietnam ner till Laos genom städerna Luang Prabang, Vang Vieng och Vientiane för att sedan ta natttåget tillbaka till Bangkok den 26 maj. Riktigt pepp är jag på att resa nu! Jag har ju faktiskt inte varit utanför Thailand sen jag var i Philippinerna i Januari.

Nu ska jag sätta igång med pluggandet så att jag förhoppningsvis kan få lite fritid under min sista helg i Bangkok.

Kommentarer
Postat av: angie

plugga, plugga, plugga! eller kan du göra som jag och höfta ett helt prov. man kanske failar, men man behöver inte plugga iaf! haha

2010-05-12 @ 07:24:09
URL: http://angeelicasvensson.blogg.se/
Postat av: jessica

haha, tack för peptalket!

2010-05-12 @ 07:48:21
Postat av: angie

that's what i'm here for. jisses vad jag kommer sakna oss när vi lägger in om skilsmässa. jobbigt.

2010-05-12 @ 18:00:05
Postat av: Camilla

Kan de inte anordna partyn där man far ha lite snygga kläder pa sig :-).

2010-05-15 @ 09:12:25
Postat av: jessica

haha ja man kan ju tycka det. fast det är ganska kul att fula ut sig ibland. och sjukt skönt att dansa i pyjamas!

2010-05-15 @ 13:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0