I Hanoi!

Igar morse hamtade jag upp Lisa i lobbyn pa Amarin. Sicken lycka! Sa kul det var att se henne igen! Vi frullade svenskt losgodis och akte sen pa shoppingtur. Vi var bada grymt trotta, Lisa efter en somnlos natt pa flyget och jag efter enbart en powernap pa tre timmar under natten. Jag ar lagt till mig en dalig vana att fibbla med en massa "viktiga" saker pa kvallarna vilket leder till att jag gar och lagger mig svinsent. Lisas och mitt mal var att stanna vakna anda till kvallen och ga och lagga oss klockan 20 eftersom vi var tvungna att aka till flygplasten klockan 4 pa natten. Efter en supergod avskedsmiddag :( med Angie hos indierna pa Bomay Blues kom vi i sang klockan nio och medans jag borstade tanderna hade Lisa redan borjat snarka. Efter fyra timmar, klockan ett pa natten vaknad vi upp, pigga som mortar och var hungriga. Det var ingen chans att vi skulle kunna somna om igen sa vi bestallde burgare fran donken som vi at i sangen medans vi bokade ett hotell i Hanoi.

Nar vi kommit pa planet somnade vi pa stubben och vaknade forst igen nar flygvardinnan bad oss falla upp stolsryggen for landning. Vietnam verkade trevligt nar vi landade. Pa vagenin till Hanoi akte vi forbi en massa arbetande manniskor och bufflar pa grona akrar. Idag har vi knallat runt i stan. Hamnade ganska snabbt pa shoppinggatan som var en stor besvikelse. Bara en massa skrot och glittriga klader. Det har varit sanslost varmt har idag och varje gang vi har satt oss pa ett cafe for att rehydrera oss foll vi i koma och okade knappt ta oss darifran igen. Pa eftermiddagen tog vi en moppetaxi hem till hotellet. Heeeelt galet! Trafiken ar definitivt annu mer vansinnig har an i Bangkok. Det finns sakert dubbelt sa manga vespor som bilar i Hanoi och folk kor pa den sidan av vagen som det finns mest plats pa. Det var inte forran framat slutet av dagen som vi insag att det faktist ar hogertrafik har.

Nu har vi pracis bokat en tredagarstur till Halong Bay, ca 3 timmar utanfor Hanoi vid kusten. Det ska tydligen vara valdigt fint dar. Klockan 8 imorn bitti kommer en buss och hamtar oss. Vi ska sova en natt pa en bat och en natt pa ett hotell. Pa dagarna ska vi bada, ga i grottor, ata buffemat, paddla kanot och kolla pa apor. Det ar nagon form av pakettur. Pensionarsvarning, jag vet, men vi har ett valdigt tight resschema att halla den har veckan. Darfor har vi aven bestamt oss for att flyga till Luang Prabang i Laos pa lordag. Annars skulle vi behova spendera 10 timmars dagtid i buss vilket verkligen kanns som sloseri med tid. Nu ska jag ga upp pa rummet och ata chipsen vi kopte for 4000. Vi ar multimilonarer har i Vietnam. 1 kr = 2400 Dong sa planboken ar tjock nu :)
Ha en bra dag mina vanner!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ha det så kul på din resa kramar mamma

2010-05-19 @ 06:47:57
Postat av: Angelica

Haha, ni och era donkenburgare som ni beställer till rummet, ni är ju så söta :)Hoppas ni får en underbar resa så ses vi snart! Massa kramar

2010-05-19 @ 21:28:44
Postat av: Stefan

Tätare uppdateringar, det gillar jag. Skönst att ni lämnat BKK. Ha de så bra å take care. Big hugs till er båda

2010-05-19 @ 23:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0