Uppdatering

Hej på er! Vad gör ni? Jag har just roat mig med att slå ihäl ett 10-tal äkliga insekter som flög som besatta runt mina taklampor eftersom jag glömde stänga balkongdörren när det blev mörkt. Då har jag lärt mig något av det. Sorry för dålig uppdatering mina vänner. Det har vart full rulle här. Är det inte fest så är det skolan som kallar. Vad har hänt sen sist då? Jo, i måndags så var jag faktiskt på ännu mer sightseeing. Jag, Dee och Micke hoppade på en båt som tog oss neråt på floden som går genom Bangkok, Chao Phraya River. Vi åkte till slutstationen och på tillbakavägen gick vi av i China town och promenerade en bit innan vi tog en båt tillbaka. Senare på kvällen åkte vi till en indisk restaurant nära khao san road. Superhärligt ställe med skön atmosfär. Vi satt och njöt av våra chicken tikkas på en indiskt dekorerad balkong. Hög mysfaktor!

Längs Chao Phraya River





Så här ser jag ut när jag åker båt.
Så här der jag ut när jag åker båt.


China town
China town


Sugen på en platt anka?
sugen på en platt anka?

eller på ett grishuvud kanske?
eller på ett grishuvud kanske?


En annan kväll bestämde vi oss för att besöka en av bangkoks skybarer. Vi åkte till Vertigo som ligger på toppen av ett hotell. Baren ligger på 59:e våningen!! Utsikten var helt förstummande! Priset för en drink låg nästan i klass med svenska priser men det var det lätt värt. I taxin tillbaka beställde vi burgare från MCDelivery som kom fram till Amarin ungefär samtidigt som oss :) Haha det är så härligt, så härligt att ha 24h donken service :) Här är några bilder från Vertigo:

Angelica och jag
Angelica och jag



Chrystal och jag
Chrystal och jag



Utsikten från 59:e våningen
Så här ser Bangkok ut från 59:e våningen


Igår kväll var det fest på taket igen. Amerikanarna hade kommit på ett tema till festen som dom verkade vara grymt nöjda med. 'Slut up your uniform'. Tjejerna gick runt i skjortor uppknäppta till naveln och killarna hade diverse konstiga variationer av sina uniformer på sig. Amerikanarna var ganska ensamma i sina utstyrslar då resten av oss behöll våra vanliga kläder på. Det var en kul fest i alla fall.

Denna veckan dök även en otrevlig överraskning upp. Jag är tvungen att plugga också! Läraren i thai rural development var så vänlig och gav oss ett grupparbete där vi ska komma på bestående problem, deras orsaker och lösningar i rural areas i thailand. Inte ett ämne jag vet speciellt mycket om men med lite chansningar, wikipediaforskning och hjälp av de thailändska studenterna har det gått bra.

För helgen är det planerat att angelica, jag och några fler åker till angelicas föräldrars hus i morgon efter skolan. Det ligger i Ban Chang ca tre timmar från bangkok nere vid kusten. Det ska bli så skönt med lite strand och hav! Här i Bangkok är man fångad i värmen och den enda möjligheten till svalkning är att låsa in sig i sitt rum och gasa på aircon. Visst finns det pooler man kan gå till i närheten men det är ju lite meckigt ändå. Nä, sand mellan tårna ska det va! Från och med nästa fredag har vi drygt en veckas lov från unit. Tydligen är det university games den veckan. Vi tar självklart chansen och reser bort! Philippinerna blir det. Angelica har redan varit där och är så förtjust i landet att hon vill tillbaka. Jag låter mig guidas helt enkelt.

Nä, nu ska jag gå igenom mitt arbete innan jag skickar det till resten av gruppen. Jag hör av mig efter helgen! Kramar


Kommentarer
Postat av: Stefan

2010-01-14 @ 15:02:20
Postat av: Stefan

Vad roligt det verkar att studera utomlands. Tur att det är vänner som läser och inte CSN...

Ha det så kul i helgen, och gå nu inte runt fråga alla thailändskor vad dom heter!!!!



Kram

2010-01-14 @ 15:07:09
Postat av: Cicci

Jag håller med pappa, rackarns kul du verkar ha! När man studerar i sverige ser det inte ut riktigt på det viset. Jag ska läsa ca 600 sidor om språkinlärning och språksociologi tills på torsdag.

Ha det så gott på stranden i helgen men vi hörs väl kanske i kväll?

2010-01-14 @ 15:33:48
Postat av: Cecilia

Wow vilken utsikt! Förstar att drinkarna var värda pengarna.

Hade andra tentan idag, gick nog bra. Kunde ju ända allt utantill, fram och baklänges... Suck...



Men ikväll ska jag och Michi pa bio. Skönt.



KRAM!!!

2010-01-14 @ 18:08:52
Postat av: Lisa

Hallå puffen!

Du verkar ju ha det helt underbart där borta, gött!! Själv sitter jag här hemma i kylan och försöker bastla ihop en woodoo docka för Lennart, ska vi se om sånt funkar jag tror jag ska börja med att sticka i armen..

Bra att du åker och kollar läget i filli så att du kan de bra ställena när jag kommer ner sen, ett besök där har jag på agendan..

Du får skicka mig din plan så vi kan lista ut när det passar sig för ett besök..

saknar dig massor!! pussar o kramar

2010-01-14 @ 22:04:12
Postat av: Angelica

Åhh vad hungrig jag blir när jag ser en hängande platt anka eller ett glansigt grishuvud, eller så inte!!! Hoppas du haft en underbar helg vid kusten, njutit av sol och bad :)

Saknar dig! Puss och kramar

2010-01-17 @ 12:24:11
Postat av: Angelica

Sötaste Jessi!!!



Det later verkligen jätteroligt!! Njut njut! Och ha det sa roligt pa Phillipinerna, det kommer säkert bli superspännande!! Saknar dig som vanligt här!

Stora pussar och kramar

2010-01-17 @ 23:12:36
Postat av: Ullis

Det är så kul att läsa din blogg hjärtat! Du verkar ha det helt underbart, njut av solen och värmen. Puss på nosen

2010-01-17 @ 23:16:08
URL: http://ulrikarasmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0