Söndag

Hej på er!!

Så i fredags hände ingenting. Lugnt som gatan var det. Det bestämdes att Thaksin ska ge mer än hälften av miljarderna till staten. Hans anhängare började gråta. Däremot var det ett jä-la liv på mina grannar i fredags. Angelica och jag låg i min säng och kollade på film när vi hörde en tallrik krascha i marken följt av hysteriska skrik. Vi flög upp ur sängen och sprang ut i korridoren. Där stod det två tjejer utanför rummet snett emot min, där en kille och en tjej bråkade så att tofsarna flög. Vi frågade tjejerna om allt var okej, och joda, visst var allt okej. Jo tack, vi hör det! De fortsätter skrika på varandra i säkert en kvart. Tjejen skrek och grinade hysteriskt om vart annat. Helt galet. Jag hoppas att de har rett ut sin problem nu för det där lät verkligen inte sunt.

Idag gör jag inte speciellt mycket, sitter just nu framför datorn och svettas i 30 grader. Har dörren till korridoren och balkongdörren öppen för att få lite ventilation i alla fall. Jag ska plugga lite thai senare tänkte jag eftersom vi har prov nästa vecka igen. Nästa vecka är nämligen midterm week. Då vi har inga föraläsningar, bara prov. Och jag har visst bara ett prov :) Angelica och jag tänker ta nattbussen söderut på onsdag kväll och åka till ön koh phi phi om Angie får sina arbeten skrivna innan dess (Hoppas, hoppas!!) Jag har hört att det ska vara en utav de finaste öarna i thaiand så det ser jag fram emot!

Här har ni lite bilder från de senaste utekvällarna. För ett par dagar sen var vi ute med ett helt gäng härliga tjejer efter att vi haft förfest och spelat kort på rummet.

Jag, Becky, Mirka, Allison, Nina och Angie.



Så träffade vi den här gulliga tjejen.




Och så var vi på efterklubb med bland annat de här.



Igår var vi på klubben Route 66 igen där de har inträdesavgift enbart för utlänningar, eller snarare för icke-asisatiskt-utseende människor. Så vi tänkte att vi kanske slipper betala om vi gör så här:





Vi övade i taxin.


Allison försökte till och med förhandla med vakterna genom att använda tricket ”vi-är-studenter-på-thammasat”, men icke! Farang som farang. (Farang betyder västerlänning på thai)


Den här skylten satt uppe utanför klubbområdet vi gick till igår. Var fanns det här stället när jag och mina flip-flops behövde det?




Jag, Angie och Micke var och åt svampsoppa och lasagne häromdagen och passade på att handla lite mat i min favoritmataffär. Jag lyckades få tag på god sushi minsann! Dra på trissor så glad jag blev. Den jag tidigare har provat här har varit söt(?!) i smaken. Den här sushin var mer åt det salta hållet och kostade dessutom bara 10 Baht/2,50 kr biten. Jag fick även en gåva när jag köpte sushin. Ett paket Kellogs Special K. Jag såg inte riktigt den röda tråden där men det var ju en fin tanke.





Någon som är sugen på en munk med en hot dog i?




Den här fräcka bilen stod utanför amarin igår kväll. En sån skulle man ha!




Och så över till dagens i-landsproblem: Jag saknar att ha på mig högklackat. Nu är ju inte jag en person som känner mig bekväm i svinhöga klackar men en liten en går alltid. Här i asienland är det plattplatt som gäller för min del.

Angie-pangies snygga pjucks.




Den här damen (i svart-vit-randigt och förkläde) sitter här vid färjan på väg till skolan varje dag och säljer thailändskt snarr. Katten ser ut att ha det ganska skönt, tycker ni inte? :)



Jag bjuder på lite blå himmel, sol och vatten för alla er som längtar efter sommaren!


Jag hoppas att ni alla har haft en bra helg!
Puss och kram!!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Skönt att inget hände på Judgment day och att ni höll er inne i alla fall.

När jag ser katten på fatet bland maten så tänker jag på Södertörns miljö och hälsa.De skulle nog svimma och dö om de hade sett det där. Vi som inte ens får ha lite avskavd målarfärg på köksskåpen. Ja vi har ju lite olika preferensramar vill jag lova.

Kramar från mamma

2010-02-28 @ 11:42:05
Postat av: Angie

jag älskar skylten med skouthyrningen... 100 baht/day and 100 baht deposit. Om man hyr dem i två dagar kan man ju lika bra sno skiten. eller tror du man får betalningsanmärkning då? Hahaha!

2010-02-28 @ 17:11:18
URL: http://angeelicasvensson.blogg.se/
Postat av: jessica

haha, javisst mamma det är lite andra regler (om ens några) som gäller här. Den där katten ser ju fräsch ut iaf! du skulle se dom som har rabies och skabb. En sån vill man inte ha strykandes kring benen kan jag lova!



hahaha, angie tjuvar du skorna så skickar de en moppepolis efter dig. det sitter säkert sökare i sulorna. eller så kommer karma och tar dig!

2010-02-28 @ 17:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0