Köttbullar!

Så ferren i lördags var kul som vanligt. Angelica, Kim, Andrew och jag hade förfest på Angelicas rum och sen gick vi till en klubb på en av Bangkoks stora partygator. Väldigt roligt ställe med bra musik där det var en blandning av både thais och utlänningar.

Vi började kvällen med att spela kort. Full koncentration.






Andrew, Kim och jag på Route 66.



Gröna ljusstrålar gick upp och ner mellan tak och golv. När de träffade en drink såg det så här fräsigt ut!


Den här skylten möttes vi av när vi skulle in på klubben. Alla thais och folk med asiatiskt utseende fick komma in gratis. Kim och Andrew kunde knalla in utan att betala medan jag och Angie blev stoppade av vakterna och visade till kassan. Haha, vaddå diskriminering? :)



Se vilken praktiskt tjejtoa!




Så var det ju alla hjärtans dag igår då. Angelica och jag har satt varandra på en sträng budget för att kunna spara pengar till de resor vi vill göra. Det är en ´100-Baht-om-dagen-budget´. Den är i och för sig ganska meningslös för den är i stort sett omöjlig att hålla, men det är alltid något att sträva efter. Så på grund av denna budget hade vi egentligen inte råd att hitta på något igår men jag läste på veckorevyns hemsida häromdagen att om man inte har en pojkvän man måste köpa present till på alla hjärtans dag så borde man spendera de pengarna på sig själv. Gud vilken bra idé! Vi har en längre tid varit otroligt sugna på potatis så vi googlade reda på en restaurang som serverar svensk mat. Vi beställde köttbullar och potatismos med brunsås och lingonsylt, biffstroganoff, bakad potatis och vitlöksbröd. Det smakade ju inte som de köttbullar man gör hemma direkt men det spelade ingen roll. Det var helt sanslöst gott ändå! Är man på andra sidan jordklotet så har man inte så höga krav på den ´svenska´ maten.

Det har varit en vecka med mycket festande så idag var det back to reality igen. Plugga, skriva sommarjobbsansökan och hålla budgeten. Jag har enbart lämnat mitt rum för att gå till ´restaurangen´ här nere och äta middag och kvällsmål. Till frulle och mellis åt jag burkmat. Ni vet en sån kopp med nudlar man häller varmt vatten i. Här har de även en kopp med hackat ris som blir som småbarnsgröt när man blött upp det. Haha, det här låter inte speciellt gott va? Det är faktiskt inga konstigheter, smakar helt ok och fort går det. Jag gillart!

Broccolirisgröt.

Jag har upptäckt att jag i stort sett bara lägger upp en massa festbilder. Angelica och jag har nu bestämt oss för att bli bättre på det här med sightseeing så snart ska jag bjuda på lite mer kulturella sidor av Bangkok också. Vi hörs mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0