HEEEEJ!

Nu är jag tillbaka! Ursäkta mig för en sanslöst risig uppdatering. Det har inte riktigt varit läge då jag har varit i kontakt med en dator exat 2 gånger under veckan i Filippinerna och uppkopplingen på ön var segare än jag upplevt på väldigt länge. Vi kom tillbaka i söndags natt efter en unerbar semester på Filippinerna. Sedan dess har jag pluggat non-stop eftersom lärarna i alla ämnen visst tyckte det var en superbra idé att ge oss läxor över lovet. När jag väl hade gjor klart alla läxor i tisdags kväll blev jag sjuk. Typ matförgiftning eller nåt liknande. Så jag har hållit mig på mitt rum i över ett dygn nu och söta Angelica gick till Apoteket och köpte medicin till mig. Det verkar vara bättre nu iaf. Jag har precis ätit en rissoppa som jag beställde upp på rummet från restaurangen här nedanför och magen verkar vara nöjd med det. Så där har ni en absolut legitim anledning till att jag inte har kunnat skriva :)

Som sagt så var det helt underbart på Filippinerna! Vi var ett gäng på åtta personer som åkte. Angelica, Billy, Micke, jag och så fyra Amerikaner. Vi började med att stanna i Manila i två nätter där vi var ute och åt god mat och träffade Angelicas filipino kompisar som hon lärde känna sist hon var på Filippinerna. På söndagen gick vårt flyg till Kalibu. I Kalibu hyrde vi en minibuss som tog oss ner till Caticlan, därifrån färjan över till Boracay gick. Boracay är en ganska liten ö som är otroligt vacker. Det måste vara paradiset på jorden! Det enda som skilde vårt hotell från stranden var en meter bred gångväg. Vi spenderade hela veckan på stranden och i vattnet. På dagarna solade och badade och på kvällarna kollade vi på solnedgången för att sedan gå till någon av standrestarungerna och barerna.

På hotellets balkong första kvällen i Manila




På en bar i Manila


White Beach, Boracay. Precis utanför hotellet.



Tre bleka svennar som jobbar på brännan. (Vårt hotell i bakgrunden)



Uppradade för att se solnedgången.







En dag hyrde Angelica, Billy och jag en båt som seglade oss runt en del av ön. Det var helt fantastiskt att segla i den underbara miljön! Vi åkte till en annan fin strand som var helt tom från turister. Sen åkte vi till ett korallrev och snorklade också. Helt underbart vacker även det. Det är ju helt sanslöst hur klart vatten kan vara. Det är annat än hamnvik det :) Det var lite läskigt att snorkla ändå. Jag var skiträdd att en haj skulle bita migi benet eller att jag skulle träffa på en vattenorm. Jag var väldigt noga med att hålla kroppen vid vattenytan för att med mina fladdrande kroppsdelar inte fresta några köttätande djur att bli deras byte.

Stranden utan turister.



Billy och Angelica.



Billy och jag solar på segelbåten.



Så som man känner mig kan jag lätt bli lite rastlös ibland. Att ligga 6 timmar i stäck på en solstol är ju inte helt min grej kanske. Som tur är så har även Angelica en del myror i brallan så vi bestämde oss för att hyra scootrar och köra runt ön dagen efter seglingen. Han som seglade båten hade erbjudit sig att vara våran guide. Vi åkte upp till öns utsiktspunkt där man såg ut över hela Boracay och även till andra öar runt omkring. Skiiiiitfint var det!

Utsikten.


Angelica och jag på utisiktsberget.


Här försöker jag kasta macka. Mindre lyckat.


Här hade man kunnat bo om man hade haft lite mer pengar.



En polisstation på Boracay :)



Strandfest


Angelica och jag med vår seglare och turguide Jay Jay.



Sista kvällen på Boracay åt vi på Hawiian Barbeque. Svingoda grillade revben!



Tyvärr så blev jag av med min väska på Boracay. Det var någon som tyckte att han behövde den bättre än mig. Den väskan måste ha varit hans sämsta byte på länge. Innehållet bestod av den billigaste mobiltelefonen på den thailändska marknaden, en trasig kamera, pesos motsvarande 100 kr och en rulle toapapper. Haha, han lär ju ha blivit snopen när han upptäckte det. Synd bara att jag förlorade de bilder jag tagit. Eftersom jag blev av med telefonen har jag skaffat mig ett nytt thainummer: 00668-4659-2042.

En rolig sak jag fick uppleva på Boracay är den filipinska rörmokarmethoden. Vi hade stopp i toan på hotellet en morgon och gick ner och sa till i receptionen. En kille kom upp och började mecka runt inne på badrummet. Efter ett tag var vi klara för att gå ner till stranden och jag sticker in huvudet på toa för säga till honom att vi lämnar rummet. Då ser jag honom stå med hela foten pumpandes upp och ner i toastolen! Haha,hur tänkte han där liksom. Jag hoppas han tvättade av sina fötter innan han gick ut ur vårt rum :)

Efter sex dagar på Boracay åkte vi tillbaka till Manila igen. Den helgen shoppade vi, åt god mat och festade med Angelicas vänner som tog superväl hand om oss och visade oss runt på olika ställen.

Ute med Angelicas vänner.







Jepp det var den semestern det. Sorgligt att den är över :( Därför har vi redan börjat planera inför nästa resa under lovet som är i mitten på April. Vi är sugna på att åka till Indonersien då :)

I morgon har jag prov i thailändska igen. Direkt efter lektionen åker vi till Angelicas föräldrars hus i Ban Chang över helgen igen. Åka scooter och sola :) Förhoppningsvis är köket i huset klart också så att vi kan göra potatisgratäng! 

Nu ska jag försöka plugga thailändska och göra en läxa jag i vanlig ordning har fått över helgen. Ta hand om er gott folk!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du är med om sa mycket! Later helt underbart. Skulle ocksa vilja segla där nere!

Polisstationen ser rätt kul ut. Väldigt professionell. Inte.



Sitter och knepar med en filosofisk text. Mindre kul. Men i helgen ska vi till Österrike men en massa kompisar och aka skidor! Ska bli jättekul!



KRAM Cecilia

2010-02-05 @ 10:47:00
Postat av: Angelica

Åhh vad underbart du verkar ha haft det under ert lov!!! Ser verkligen ut som du har varit i paradiset på alla kort, brun och fin är du också :)



Haha, börjar du få ett begär av potatisgratäng igen :) Hoppas ni hade det bra i hennes föräldrars hus över helgen och att ni kunde göra gratängen!

Själv var jag i Linköping över helgen, det du...sånna resor gör jag:)men kan lova att jag hade hellre bytt och legat på stranden med dig istället!!



Tack så mycket för kortet, blev så glad och överraskad :)Saknar dig ska du veta!



Puss puss och massa kramar

2010-02-09 @ 13:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0