Veckan som gått

Den här veckan har varit en salig blandning av intensivt pluggande och festligheter. Slutet av terminen och den heta pluggfasen närmar sig. Arbeten ska lämnas in och slutprov ska skrivas. Det känns riktigt sorligt att snart behöva åka härifrån. Det ska bli kul att komma hem och träffa er alla igen men jag känner mig liksom inte helt klar med Bangkok än. Det kanske känns annorlunda när jag väl är på väg hem, vi får väl se!

Hursomhelst, början av veckan var präglad av plugg. Jag gör ett grupparbete igen, en härlig utmaning! De föjlande dagarna var festliga. En kväll gick Angie, Allison och jag ut och minglade bland olika uteställen. Jag tror vi hann med fem stycken på en och samma kväll faktiskt. Club hopping, riktigt kul!

På första klubben vi var spelade det här bandet.


Allison och jag.


Vi mötte upp med Heat och co på nästa ställe.


Sicken skönhet!





Ett par dagar senare var det någon form av DJ-tävling på klubben Narz. I stort sett alla från Amarin skulle dit så vi var inte sena på att hänga på. Det vart en riktigt kul kväll! Vi träffade på en karaktär som jag trodde bara existerade i amerikanska filmer. En hiphopande afroamerikan med ett helt sjukt slang. Han mer eller mindre sjöng/rappade när han pratade. Jag fattade inte hälften av vad han sa. Inte för att jag inte förstod orden utan för att de för mig inte betydde något i den sammansättningen. Favoritmeningen som jag sent kommer att glömma var: "daaaaaamn girl! I'm goin' home like a chicken an' sleepin' lika a frog." Va?! Vad är innebörden av den meningen? :) Haha. Vi pratade även med killens kompis som sa att han var MC där ikväll. "Vad är en MC?" undrade jag. Killarna suckade och kollade snett på mig. "daaaaamn girl, get a grip!" Angie spelade cool. "Come on girl, get a grip!" Haha. Vaf*n?! När vi kom till dansgolvet igen stod vår nye vän MC:n och rappade på dansgolvet. Väl hemma igen googlade vi och det visade sig att en MC, 'master of ceremoines', är en person som rappar till hiphopmusik för att få igång publiken. Jaha där ser man. Man lär sig något nytt varje dag. Det är rikitgt roligt att träffa olika sorters människor ändå!

Här har vi lite bilder från den kvällen.

Förfest på Dhruvs och Geoffs rum. 
 

Här var det fest minsann. Trey och Dhruv.



Geoff.


Dhruv har visst en förmåga att samla på sig en massa onödigt skrot. Som den här thailändska hatten till exempel. Jag tror att de vanligtvis bärs av bergsfolket i norra Thailand.



Sen åkte vi till Narz.

Kwan och Nick. Kwan är thailändsk och var på ett utbytesår i Sverige under skoltiden. Hon är fortfarande grym på svenska och kan till och med den svenska nationalsången!




Amarinfolk.







Ja det var den veckan det. Nu är det back to reality och skola som gäller igen. Jag ska snart åka till starbucks med Angie. Vi tänkte sätta oss där och skriva på våra arbeten. Det kanske inte är världens bästa pluggmiljö men vi behöver lite omväxling från våra fyra vita väggar här. Det är bara att trycka i öronpropparna och fokusera. Det går nog bra.

Och ja just det ja, nu när jag bloggar just i dag så ska jag passa på att gratta världens finaste myra som blir 25 idag den gamla kärringen! :p GRATTIS på födelsedagen älskade vän! Jag hoppas at du var ute och firade med dunder och brak igår.

Nu måste jag dra! Vi hörs mina vänner!
Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0